Majoritatea echipelor din Liga 1 cred că banii ăia mulți se câștigă doar dacă pui prețuri exagerat de mari atunci când vin CFR, FCSB sau FCDB. Nu tată, mai există încă vreo câteva metode. Și vă invit să discutăm despre una dintre ele. Vreau să-mi cumpăr un fular cu echipa pe care o susțin de când eram mic pentru că e din orașul meu, Gaz Metan Mediaș. Dar de unde să cumpăr fularul respectiv? Poate că există vreun magazin ascuns pe undeva și n-am aflat încă de el dar nu prea cred. Pe site-ul celor de la Joma nu găsești fulare sau șepci cu Gaz Metan. Doar tricouri și hanorace. Dar au prețuri destul de mari și mai aștepți și câteva zile până ajung la tine. 

Un magazin online asociat clubului? Eu zic că nu e o idee tocmai proastă. Dar să găsești pe site de la tricouri oficiale la căni pe care să le poți personaliza cum dorești. Și mai aduci niște bănuți la club. Apoi 1-2 magazine fizice nu cred că ar deranja pe nimeni. Spații există, voință nu prea. Parcă îmi sună a vis frumos. Te duci la magazin, vezi ce-ți place de pe acolo și după ce-i faci proba plătești. Simplu și ușor! Și pe lângă faptul că pleci bucuros că acum ai un tricou cu echipa ta favorită, te gândești și că prin plata pe care tocmai ai făcut-o ți-ai ajutat clubul de suflet cât de puțin.

Dar problema asta nu există numai la Gaz Metan. Există la mai toate echipele din Liga 1 care nu dau nici doi bani pe marketing. Cei de la Botoșani au făcut o chestie inteligentă. În fiecare an dau drumul unei tombole în care ești înscris doar dacă îți cumperi abonament pentru întregul sezon. Sezonul trecut parcă au pus în joc o mașină. Cam cât de tare e asta? Te bucuri de meciurile echipei favorite și poate te mai trezești și cu o mașinuță nouă în garaj. Ce să mai vorbim despre un bar sau un restaurant? Ăsta-i deja un fel de ”fetiș”. Cum băi nene în România anului 2017 să vedem că echipele din Liga 1 au un bar sau un restaurant unde să poți să mai cheltuiești niște bănuți? E rușine, ne râde lumea! 😀

Acum vin cu exemplul de ”AȘA DA”. Ați auzit de FC Carmen București? Nu contează dacă ați auzit sau nu, vă spun eu câte ceva despre ei. Băieții ăștia joacă în Liga a 4-a și peste 4 zile au meci cu Dinamo. Dar nu ăsta-i cel mai important lucru. Au un magazin online care crește pe zi ce trece. Și sunt în Liga a 4-a, LIGA A 4-A!!! Alții n-au nici stadionul lor propriu și personal în Liga 1, ce să mai vorbim despre magazine online. Prea complicat!

Tot site-ul lor arată într-un mare fel, dar mai au și o pagină de Facebook administrată bine. Dacă mai aflu că au și televiziune online atunci fac 1200 de flotări într-o mână! #Glumesc 😀 Mai au și hastag-ul lor propriu și personal. #Ieșidinîntuneric. Felicitări!

E destul de trist că în 2017 am ajuns să scoatem în față un lucru care în alte țări este cât se poate de normal. Poate totuși văd și echipele din Liga 1 și a 2-a cum se fac lucrurile la FC Carmen și se apucă să-i copieze. Cât de greu e să ai o pagină de Facebook și un site administrat decent? Cât de greu e să ai un magazin online în anul de grație 2017? Nu e vorba că-ți vin milioane de euro dintr-o asemenea chestie dar de ce să dai cu piciorul la niște bani pe care poți să-i câștigi destul de ușor.

Voi ce părere aveți în legătură cu acest subiect? Secțiunea de comentarii o găsiți mai jos…

Written by Casian

Numele meu este Casian Șoneriu. Sunt blogger, jurnalist online și om foarte pasionat de marketing și fotbal. Scriu pe blog despre principalele mele pasiuni și când am ocazia nu ezit să o fac chiar în același articol.

    2 comentarii

  1. zugu octombrie 13, 2017 at 7:16 am Răspunde

    Aș dori să dau și exemplul Ripensiei, care avea site, magazin, marketing serios, revista clubului și alte asemenea în liga a 6a, în 2012. E lăudabil ce fac aceste mici echipe mari (Carmen și Ripensia sunt două nume mari în fortbalul românesc interbelic).

    • Casian octombrie 13, 2017 at 7:33 am Răspunde

      Ai dreptate! Merita scoase in fata aceste echipe. Poate ca o sa incep un proiect special pe blog in acest sens.
      Multumesc ca-mi urmaresti blogul! 😀

Leave a Comment

Scrie ceva