Majoritatea persoanelor petrec destul de mult timp în mediul online, astăzi vă invit să aflăm ce înseamnă acest ”mediu online” în cifre.

Spre exemplu, cu toții am văzut cel puțin o singură dată pe un site deja faimoasele reclame de la Google, reclamele Google Ad Sense. Ei, acum câteva zile am văzut că aproximativ 2 milioane de români folosesc google Ad Block. Adică un mic plugin care pur și simplu face ca reclamele despre care vorbeam mai sus să dispară.

Normal că acestea nu sunt cele mai bune vești pentru cei care folosesc aceste reclame, fiindcă orice click pe o reclamă aduce un mic câștig în contul administratorului respectivului site, dar normal că și Google are de câștigat. Însă din moment ce foarte mulți români nu mai doresc să vadă reclamele, și câștigurile vor scădea. Apropo, era să uit, în toată lumea există peste 198 de milioane de utilizatori ad block.

Imperiul numit Facebook

Acum 1-2 chiar 3 săptămâni, cei de la Facebook au publicat o serie de statistici, de menționat este faptul că nu fac acest lucru prea des, cam odată pe an sau o sau odată la 18 luni. Vă invit să ”aruncăm„ o privire și să analizăm puțin cifrele.

Statistici-Facebook

 

Bine, despre Facebook nu mai trebuie spus mare lucru, 1,49 de miliarde de oameni se conectează pe Facebook în fiecare lună, iar zilnic sunt efectuate 1,5 miliarde de căutări pe faimoasa rețea de socializare. Și ascensiunea aplicației WhatsApp este uimitoare, însă ce mi-a atras mie atenția este următorul lucru: Voi ați observat cât de multe persoane folosesc Facebook Messenger ? Numărul a explodat de la 500 la 700 de milioane în doar 8 luni. Mai putem observa printre altele că 850 de milioane de persoane folosesc grupurile de pe Facebook, respectiv 450 de milioane folosesc crearea de evenimente, iar 40 de milioane de mici afaceri au pagină de aprecieri pe Facebook.

Social-Media-in-Romania-Iulie-2015

 

După cum putem observa, vă propun să ne raportăm puțin și la ”Social Media în România”, haideți să analizăm luna iulie a anului în curs. La capitolul ”CONTURI” în frunte nu avem surprize, Facebook ocupă prima poziție, pe locul 2 se află LinkedIn, platforma folosită de oamenii de ”carieră” și nu numai. Pe poziția cu numărul 3 putem vedea acel forum, cred că-i forum, TPU. Pe locul 4 se află Youtube, nici o surpriză fiindcă în ultimul timp vedem că numărul de video bloogeri a crescut foarte mult, interesul în rândul tinerilor mai ales fiind foarte crescut. Cu siguranță cel mai necunoscut nume din listă este Foursquare, ei bine cu Foursquare poți găsii foarte ușor o cafenea sau un restaurant, fiind foarte util și tot mai popular în rândul conaționalilor noștri.

Pentru final o să vă prezint: TOP SOCIAL BRANDS 2015

Layout 1

Din câte observăm, pe prima poziție se află Vodafone, în timp ce podiumul este completat de Samsung și Coca-Cola. Sper să vă placă articolul. Enjoy 🙂

Sursa foto: © Olivier26 | Dreamstime.com

Written by Casian
Numele meu este Casian Șoneriu. Sunt blogger, jurnalist online și om foarte pasionat de marketing și fotbal. Scriu pe blog despre principalele mele pasiuni și când am ocazia nu ezit să o fac chiar în același articol.

Leave a Comment

Scrie ceva